11.09.2009

Fin start på dagen

Jeg kjørte fra Elizabeth klokka to idag, og på veien var det asfaltarbeid (det burde jeg jo visst, i og med at Jon ofte har lagt asfalt på natta'n...) Han første som dirigerte meg av gårde snakket litt gebrokkent, men var veldig hyggelig. Både han og en annen som stod der fortalte meg at den ene frontlykta mi har tatt kvelden. (Så nå har jeg hverken bremselys eller hovedlys foran...) Da jeg kom til rundkjøringen som fører til sykehuset og Fredrikstadbrua, kom en annen fyr bort til meg:


Line: Jeg kan kjøre over Fredrikstadbrua, sant?
Asfaltarbeider: Selvfølgelig, kjære.

Annen asfaltarbeider: Den ene pæra di foran funker ikke.
Line: Jeg veit.

Line: Jeg bytter den i morgen.
Asfatlarbeider: Flink jente.


Jeg er jo selvfølgelig klar over at han ikke la noe i det. Men det fikk meg til å smile, og jeg smilte faktisk nesten hele veien hjem. Han var heller ikke særlig kjekk, men det var liksom så... Veit ikke helt, ekte, kanskje. I hvert fall så var det en kjempefin start på dagen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar